wtorek, 28 stycznia 2014

Zdrowe paznokcie!

Witajcie:)

Odkopałam się z zimowych zasp i powracam z ważnym, dla nas kobiet, tematem.
Dziś o tym jak dbać o nasze paznokcie, aby były zdrowe, mocne i pięknie wyglądały:) Poruszę różne rodzaje problemów paznokciowych, ich przyczyny i przedstawię Wam kilka sprawdzonych sposobów na ich wzmocnienie. 

Na początek wyjaśnienie skąd taki temat:) Powody są trzy: pierwszy- od 3 tygodni mocno 'pracuję' nad powrotem do kondycji moich paznokci, które osłabiły się po moich manualnych pracach z udziałem kleju, mas papierowych itp...Drugi- pora zimowa, która sprzyja osłabieniu paznokci i skóry rąk (tu głównie oddziałują niskie temperatury na zewnątrz oraz ogrzewanie w pomieszczeniach). Trzeci- odżywki do paznokci, te sprawdzone i te które niedawno zasiliły mój kufer ;)

Zacznijmy od tego, dlaczego wciąż słyszy się "mam bardzo słabe paznokcie". Wiele z nas nie ma na to większego wpływu, ponieważ kondycja paznokci zależna jest od DNA. Zatem jeśli w naszej rodzinie i mama i siostra i kuzynka mają słabe paznokcie prawdopodobnie jest to rodzinny problem, z którym możecie radzić sobie od zewnątrz, czyli stosować odpowiednie preparaty wzmacniające.
Jeśli jednak paznokcie nie stanowią rodzinnego dziedzictwa, w 90 % ich kondycja zależy od tego jak się odżywiasz. Odpowiednia dieta ma ogromny wpływ na wygląd Twoich paznokci ale również na ładną cerę i lśniące włosy:) Dodatkowo możesz wzmacniać swoje paznokcie odżywkami, które coraz częściej są 'bombami' witaminowymi zawierającymi komplet składników odżywczych. To akurat ich zaleta, ponieważ często zdarza się że nasze paznokcie dotyka kilka problemów na raz, np: łamliwość, przebarwienia i rozdwojenia...

DZIAŁANIE OD WEWNĄTRZ

Jakie witaminy na problemy paznokciowe?

Wapń- zapobiega kruchości, łamliwości i rozwarstwianiu
Źródła: sery żółte, przetwory mleczne, ziarno sezamu, ryby (głównie sardynki i śledzie), warzywa strączkowe

Żelazo- przeciwdziała łamaniu paznokci, utwardza strukturę paznokcia. Niedobory żelaza uwidaczniają się w podłużnych rowkach.
Źródła: mięso (głównie dziczyzna), żółtka jajek, drożdże, czerwona fasola, buraki, groszek, produkty z pełnego ziarna, grube kasze, orzechy (szczególnie laskowe), suszone owoce (morele i rodzynki), rośliny strączkowe, zielone warzywa liściaste i kakao. 

Cynk- wspomaga wzrost paznokci. Niedobór cynku jest przyczyną powstawania białych plamek na płytce paznokciowej.
Źródła: ostrygi, ryby morskie, mięso, jajka, produkty mleczne, orzeszki ziemne, ziarno słonecznika, suszone pestki dyni.
 
Krzem- niweluje łamliwość paznokci
Źródła: skrzyp, pokrzywa, podbiał, całe ziarno

Magnez- poprawia stan paznokci
Źródła: produkty pełnoziarniste, rośliny strączkowe, suszone figi, banany, warzywa, orzechy, kasza gryczana i kakao.


Magnez, cynk i krzem często występują razem w kuracjach witaminowych. Działają pobudzająco i odżywczo na strukturę paznokcia, potęgują wzrost płytki.

Witamina A- wspomaga właściwy wzrost
Występuje w dwóch postaciach: retinolu (biologicznie czynna witamina) i karotenu (prowitamina, która w organizmie człowieka zmienia się na witaminę A). 
Źródła retinolu: masło, śmietana, tłusty i półtłusty nabiał, sery żółte
Źródła karotenu: warzywa zabarwione na pomarańczowo lub zielono takie jak np. marchew, dynia, szpinak, jarmuż, sałata, fasolka szparagowa, zielony groszek, szczypior, koperek. Również owoce takie jak mango, brzoskwinie, morele i mandarynki zawierają karoten.


Witamina C- zapobiega zadzieraniu skórek
Źródła: owoce i warzywa (najwięcej mają jej surowe, mniej mrożone) Doskonałym źródłem witaminy C są warzywa kapustne – kapusta biała świeża lub kiszona, kapusta czerwona, włoska, brukselka, kalafior. Sporo witaminy C ma papryka czerwona oraz pomidory. Z owoców najwięcej witaminy C mają porzeczki, agrest, truskawki, maliny, jeżyny, czarne jagody, żurawina, kiwi, owoce cytrusowe oraz jabłka.


Witamina H- (biotyna) pomaga wzmocnić paznokcie 
Źródła: wątrobka, nerki, żółtko jaj, sery, masło, kraby, sardynki; produkty zbożowe pełnoziarniste, orzechy (włoskie, ziemne, migdały), mąka sojowa, grzyby, warzywa (szpinak, marchew, pomidory). 

Witaminy z grupy B- w szczególności witaminy B1, B2 i B6 to rozwiązanie na zdrowe paznokcie
Źródła wit. B1: produkty zbożowe z grubego przemiału, orzechy, rośliny strączkowe, ryby, drożdże, owoce i warzywa.
Źródła wit. B2: nabiał, produkty zbożowe, jajka, warzywa i owoce
Źródła wit. B6: nabiał, mięso, rośliny strączkowe, produkty zbożowe, drożdże, warzywa i owoce. 


 

DZIAŁANIE OD ZEWNĄTRZ

Odżywki, które sprawdziłam na sobie, a które mogę polecić :)



Odżywka EVELINE 8w1- chyba znana już wszystkim:) Działanie: Unikalna formuła z aktywnym kompleksem Strong Nail ™ wnika w strukturę płytki, dzięki czemu skutecznie ją regeneruje i odbudowuje. Uszczelnia, maksymalnie utwardza oraz pobudza wzrost płytki paznokciowej. Uelastycznia ją, zwiększając odporność na uszkodzenia mechaniczne. Zabezpiecza przed pękaniem, łamaniem i rozdwajaniem. Odżywka sprawia, że zniszczone, matowe paznokcie odzyskują gładką powierzchnię i lśniący połysk. źródło: http://eveline.pl
Ma mleczny kolor, efekty widoczne już po tygodniu stosowania. Pamiętam, że po pierwszym zastosowaniu odżywki, płytka stała się twardsza, a paznokcie zaczęły rosnąć szybciej. Należy jednak pamiętać o zaleceniu Eveline, aby co 4 dni zmywać nałożone warstwy i nie stosować dłużej niż 6 tygodni. Mogą bowiem pojawić się przebarwienia i nierówności na paznokciach, zapewne spowodowane nadmiarem składników zawartych w preparacie.



Przyspieszacz wzrostu paznokci PAESE-  znalazłam go w moim grudniowym Paese Box (o którym już niedługo- jestem w trakcie testowania pozostałych kosmetyków:)). Działanie:
Preparat odbudowuje cienkie, słabe i wolno rosnące paznokcie. Pomaga w tworzeniu keratyny sprawiając, że paznokcie rosną szybciej, są mocniejsze i odporne na uszkodzenia mechaniczne. Zawartość protein mlecznych, a także kwasów tłuszczowych omega 3 ma ogromny wpływ na odżywienie płytki, co prowadzi do jej aktywnego wzrostu. źródło: http://sklep.paese.pl/

Przyspieszacz ma mleczny kolor. Wzrost paznokcia widoczny już po 4 dniach. Płytka wygląda na zdrowszą, jest mocniejsza i ładnie błyszczy.


Wzmacniająca odżywka do paznokci z keratyną SENSIQUE. Działanie: Zawiera keratynę - naturalny budulec paznokci oraz kompleks utwardzający. Wzmacnia, odżywia i regeneruje powierzchnię paznokci, przywracając im zdrowy wygląd. Polecany dla paznokci słabych, zmatowiałych, rozwarstwiających, łamliwych. Bez toluenu i formaldehydu.  źródło: http://www.sensique.pl
Odżywka jest bezbarwna, ma dość gęstą konsystencję co sprawia, że na paznokciu tworzy odporną na ścieranie warstwę.



Ja przez ostatnie 3 tygodnie stosowałam kurację wstrząsową :) Sporo warzyw i owoców, odżywkę Eveline 8w1 i przyspieszacz wzrostu paznokci Paese (stosowane naprzemiennie co 4 dni) oraz maseczki i kąpiele odżywcze.
Paznokcie są już o wiele mocniejsze i w końcu przestały się rozwarstwiać, co najbardziej mnie denerwowało.


PIELĘGNACJA

Przed wykonaniem manicure polecam zastosować kurację odbudowującą i wzmacniającą paznokcie z udziałem oliwy z oliwek i cytryny:)
Oliwę podgrzewamy (najłatwiej wstawić naczynie z oliwą do gorącej wody) następnie dodajemy sok z cytryny. Zanurzamy paznokcie na 15 minut. Sok z cytryny wzmocni zbyt miękkie paznokcie, a oliwka zmiękczy skórki wokół paznokci.



Pozdrawiam:)
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...